30 november, 2016

Bedste bud på god julemad

Med bedste julemanér

Da det nu snart er jul, blev jeg meget interesseret i at høre om hvad folk definerede som god julemad. Jeg bestemte mig for det nok ville være sjovest at snakke med Kreas madhold. Jeg kom ind til en gruppe mennesker, der rigtig var kommet i julestemning ved at bage kage.

Hvad definere i som god julemad?
Hele flokken fra madholdet, var meget enige om at den originale flæskesteg med brun sovs, rødkål, franske kartofler, og brune kartofler var en klar vinder.
Julesmåkager, var folk dog også glade for.
De snakkede alle sammen frem og tilbage, om det nu var bedst at spise risengrød eller risalamande.
Selvom folk dog var uenige, var de da glade for begge ting.

Jeg snakkede en del med den lærer der havde madholdet den dag.
Astrid syntes dog det der også var meget vigtigt, for at komme ind i julestemningen, var et godt glas rødvin.

Hvad er god julemad for dig?

Astrid: Jamen, jeg kan rigtig godt lide Claus Meyers rødkålsalat, og et godt glas rødvin til julemiddagen. Frugt er selvfølgelig også vigtigt, når nu man får alt den fede mad i julen.

Hvad for en slags rødvin er bedst?

Ja, det forstår jeg mig ikke så meget på. Bare den er dyr, så må det jo betyde den er god, sagde Astrid lidt humoristisk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv, hvad du synes om denne artikel.